top of page
חיפוש

מה עושים כשמשהו משתבש בטיול?

  • תמונת הסופר/ת: Startrip סטארטריפ
    Startrip סטארטריפ
  • 15 במאי
  • זמן קריאה 2 דקות

אנחנו תמיד יוצאים לטיול עם הרבה התרגשות, ציפייה ותחושת הרפתקה. אבל גם כשאנחנו מתכננים לפרטי פרטים, החיים לפעמים זורקים לנו כדור עקום. הילד פתאום עם חום, מזוודה לא מגיעה, מזג האוויר משתגע או שהמלון פשוט לא כמו שחשבנו.

הדבר הכי חשוב שלמדנו הוא שזה חלק מהחוויה. לא כל דבר נוכל למנוע, אבל כן אפשר להיערך נכון ולפעמים זה ההבדל בין משבר של יום שלם לבין פתרון מהיר וחזרה למסלול.

אז הנה מה שאנחנו עושים כשמשהו משתבש וגם מה מומלץ לעשות מראש כדי לשמור על שקט נפשי.


קודם כל משנים גישה

ברגע הראשון קל להילחץ. אבל למדנו לעצור, לנשום ולזכור: אנחנו בטיול. יחד. זה לא סוף העולם. זה נכון שאם מזוודה לא מגיעה או הילד העלה חום זה מבאס- אבל זה המצב וצריך להתמודד, עצם זה שאנחנו לא לבד בזה, כבר מרגיע. מותר לשנות תכניות, מותר לוותר על אטרקציה, מותר להישאר במלון ולצפות בסרט. זו לא טעות או פשרה זה חלק מהחיים.


לא לשכוח לנשום
לא לשכוח לנשום

עניינים רפואיים- מתמודדים עם ראש שקט

לכן תמיד יש לנו בתיק תרופות בסיסיות, כמו שכתבנו במאמר האריזה, וזה חוסך כסף, זמן והתלבטויות.

אבל אם הילד עם חום, או מתחילים תסמינים לא מוכרים:

  • מחפשים קודם כל בית מרקחת מקומי (רובם זמינים ויעילים), יכולים להיות פתרונות בלי מרשם שניתן לרכוש.

  • אם יש צורך ברופא משתמשים באפליקציית הביטוח או פונים לבתי חולים ציבוריים (ברוב מדינות אירופה יש שירות מצוין).

  • תמיד טוב להחזיק מספר חירום, איש קשר בביטוח, ואפליקציה של חברת הביטוח מותקנת בטלפון.

טיפ מאיתנו: תכתבו לכם מראש פסקה קצרה באנגלית ובשפה המקומית עם תיאור המצב הרפואי רלוונטי ובנוסף מידע על אלרגיות או תרופות קבועות שאתם לוקחים על מנת שתוכלו להראות לרופא או לרוקח.


המזוודה לא הגיעה?

אם משהו כזה קורה, אנחנו קודם כל פונים מיד לדלפק שירות של חברת התעופה, ממלאים טופס ומבקשים אישור בכתב. אחר כך:

  • עוקבים באפליקציית חברת התעופה או שירות המעקב אחר מזוודות.

  • בינתיים משתמשים בטרולי שהבאנו למטוס (עם סט בגדים ליום הראשון, כפי שהמלצנו).

  • חלק מחברות הביטוח מפצות על הוצאות ראשונות-תבדקו מראש מה מגיע לכם.


מזג האוויר לא משתף פעולה?

קרה לנו לא פעם שתכננו יום בטבע, ובסוף מצאנו את עצמנו תחת גשם כבד. מה עושים?

  • תמיד מחזיקים רשימת אטרקציות לימים גשומים באזור- מוזיאונים, משחקיות, בריכות מקורות.

  • מחפשים בגוגל: "indoor activities + שם העיר"- לפעמים מגלים דברים מפתיעים.

  • לומדים לזרום- יש ערך עצום ליום רגוע עם שוקו חם, משחק קלפים וארוחה שמבשלים יחד בדירה.


הגשם לא מפסיק...?
הגשם לא מפסיק...?


משהו לא מוצא חן בעינינו? (מלון, אטרקציה, מסעדה)

כשהמציאות לא תואמת את התמונות זה מאכזב, בטח עם ילדים עייפים. במקרים כאלה אנחנו:

  • מבררים אם אפשר לשנות חדר או לבטל לילה. הרבה פעמים יש התגמשות, במיוחד אם מדברים בגישה חיובית (במקום לומר "המלון לא מוצא חן בעיננו", להסביר שהתכניות שלכם השתנו ואתם מעוניינים לקצר את השהות).

  • בודקים אלטרנטיבות בסביבה, אפילו אם זה אומר להפסיד קצת כסף לפעמים עדיף לשחרר.

  • מזכירים לעצמנו שהחלק הכי חשוב בטיול זה אנחנו ולא הנוף מהחלון.


אובדן, גניבה או תקלה טכנית

אם אבד משהו חשוב, או חלילה נגנב:

  • מיד מדווחים למשטרה המקומית ומבקשים אישור מסודר.

  • פונים לחברת הביטוח דרך האפליקציה או במייל עם כל הפרטים.

  • במקרה של תקלה בטלפון/מחשב- בודקים בחנויות מקומיות לתיקון או משתמשים במכשיר חלופי שהיה לנו מראש.


ולסיום- תזכורת קטנה לעצמנו

גם כשמשהו משתבש, יש לנו הזדמנות ללמד את הילדים (ואת עצמנו) מה זה גמישות, איך מתמודדים עם תסכול, ואיך שומרים על הומור גם כשלא הכול זורם לפי התכנית. לפעמים דווקא הרגעים האלה הופכים לסיפורים הכי טובים מהטיול.


 
 
 

Comentarios


יצירת קשר

דברו איתנו
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Instagram
© 2025 Startrip. כל הזכויות שמורות לחברת סטארגט דיגיטל בע"מ. אין לשכפל, לצלם או להעתיק.     תקנון השימוש באתר  
.חוויות משפחתיות הן המתנה הטובה ביותר
צרו קשר עוד היום ותנו לנו לעזור לכם ליצור זיכרונות בלתי נשכחים
bottom of page